.

JEG ELSKER DEG

'Ik heb het gezegd' fluistert Struikelrover verbaasd. 'Al twee keer deze week'.
'Drie keer,' zegt Zn. met zijn mond vol boterham en ei.' Je hebt het ook een keer ge- smst.'
'Oh ja, dat is waar,' zegt Struikelrover, 'maar dat was in het Duits, telt dat ook?'
'Ich liebe Dich' betekent toch hetzelfde?' mompelt Zn. met eigeel op zijn wang. 'Ja, dat wel,' zegt Struikelrover,
'Ich liebe Dich, je t'aime, jeg elsker deg, het betekent allemaal hetzelfde.'
'Nou dan, dan is het dus drie keer.'

'Weet je Zn., je kunt het op allerlei manieren zeggen. De man die zo van zee en mij houdt zegt: 'Ik heb je lief'.
Struikelrover zucht.
En nog een keer.
'Hij weet dat jij van taal houdt Struikelrover'.
'Hij weet alles. Iets met een open boek en in mijn ogen kijken en hopla klaar is Kees.'
Struikelrover kijkt stilletjes uit het raam en prutst wat aan zijn haar.

'Nu niet?' vraagt Zn.
Struikelrover schudt zijn hoofd. 'Het is iets met duizend kilo op mijn borst en knijpen.' Fluistert hij.
'Doe maar even niet, heel even niet'.

Zn. peutert het restje eigeel van zijn wang. 'Wat was dat dan met die anderen en houden van en dat je het zomaar zeggen kon?' 'Dat was familie. Dat is eigenlijk nog moeilijker. Dat in het Duits was voor de tante met de Aria en ik zei het voor het eerst tegen de Moeder.'
'De Moeder vindt dat lastig he, met praten van je een twee drie'. zegt Zn.
'Ja,'zegt Struikelrover, 'Dat is meer van je een twee drie vier vijf zes zeven, maar ze deed het wel'
'Ja' zegt Zn. 'Ze deed het wel. En jij ook'
Struikelrover knikt.
'Je kunt het op allerlei manieren zeggen, maar soms is het verstaan zo moeilijk. Dan rijdt er net een brommer langs of vliegt er zomaar een beestje in je oor. Zoiets'.
'Ja.' zegt Zn. 'Die beestjes ook altijd.'

1 opmerking: