.

FRISSE LUCHT

Etsy
Struikelrover kijkt gewichtig. Had hij een baard, hij had er aan gewriemeld en in gedachten verzonken in de verte gestaard. Nu doet hij dat zonder baard. Gaat ook heel best.
'Wat lees je?' vraagt Zn..
'Gewichtigheden' zegt Struikelrover.'En ook gewoon boeken.'
'Hm.'zegt Zn..'Gossie.'

'In boeken en taal kan ik wonen Zn., altijd al. Ik bouw er huizen van, hele kleine, of hele grote, of huizen met merkwaardige torentjes en op de muren schijf ik woorden die ik graag onthouden wil omdat ze mooi zijn, of omdat ze zo grappig achter elkaar passen.'

'Lees je nu gewichtigheden, of is dit een gewoon boek?' vraagt Zn. droogjes.

'Vroeger viel er wel eens een traan op de bladzijden,' gaat
Struikelrover verder, 'dan ging het biggelen als ik bedacht dat ik nooit alle boeken van de wereld lezen kon.'
'Jeetje.' zegt Zn. en draait een krul in zijn haar.
'Nu vind ik dat zo erg niet meer, ik bedoel, je kunt niet altijd maar lezen. Soms moet je ook gewoon een boterham of iets met frisse lucht of een rekening betalen.'
'Ja, zo is het ook weer,' vindt Zn. en strijkt zijn haar weer glad.

'Ik moet trouwens ontzettend nodig poepen.' Zegt Struikelrover.
Zn. grinnikt. 'Dat bedoel ik maar.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten