.

HOOFD VOL

Aliana Vergnano
'Wat dartel je?' Vraagt Zn. met zijn mond vol koek.
'Van alles in mijn hoofd,' zegt Struikelrover en gooit zijn poten in de lucht.
'Er dringt van alles om over te denken in mijn oren en daar ga ik van dartelen. Vandaag tenminste.'
'Wat staat er dan te dringen?' vraagt Zn..
'Veel en van alles,' zegt Struikelrover. 'Groot en klein.'
'Roept u maar.'zegt Zn. en gaat er eens uitgebreid voor zitten.
'Aan brood met kaas,' zegt Struikelrover.
'Aan woorden zoals: abusievelijk en daaromtrent,
aan dat lachen zoveel leuker is dan huilen,
aan een steentje dat ik vond, boven op het dak,
aan bloemen plukken in de wei,
aan dat ik best een i pad wil,
aan het korstje op mijn arm dat zo graag wil dat ik hem krab,
aan hele mooie schoenen, met hakken zo hoog als kerktorens,
aan de naaimachien van Omaatje,
de lapjes in de kast,
aan dat ik eigenlijk een nieuwe bril moet,
en aan de man die zo van zee en mij houdt.'
Struikelrover slikt.
'Aan hem denk ik altijd.'

'En nu dartel ik een stukje verder, goed?'
'Das goed,' zegt Zn.. 'Ik dartel mee.'
En hop, daar gaan ze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten